Öppet hus

Har varit hos tandläkarn imorse så dom spände åt
så nu är det jobbigt att äta hårt igen, den första dagen iaf.

Nu blire öppet hus på Draggen sen träning och spelarmöte.
Men får se hur mkt jag hinner av träningen för den börjar
en halvtimma efter att öppet hus startat.

Det är ju nytt system nu så att om man går på ett yrkesförbredande
inriktning så kan man inte komma in på universitetet,
om man inte har läst extra ämnen och det är ganska drygt.
Man kan vara osäker på vad man vill bli eller ändra sig.

För mig så finns det bara en inriktning jag verkligen känner att jag vill gå i,
och det är frisör och det är många som oxå vill det
och så måste ha bra betyg för att komma in.
Så nu måste jag hitta någon reservplan om jag inte kommer in.
Blir lixom svårt eftersom det finns vissa inriktningar man kan tycka verka kul
men man vill lixom inte jobba som det när man blir äldre.
Tycker att det är dåligt att man måste bestämma sin utbildning nu, man är lixom bara 16 år.

Imorrn blire nationella i engelska en skrivuppgift,
känns ju bra än så länge men om man inte kommer
på något att skriva blir det ju jobbigt.

Men hare gott iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0