3 december

Tredje december idag och då återstår det bara 21 dagar kvar till julafton.

Idag så ska jag skriva en sak som jag önskar mig.
Jag önskar mig en sak som jag vill ha varje julafton, en självklarhet. Alla andra december dagar, under alla tidigare år, har jag inte behövt oroa mig, för det finns redan. Jag tror att jag kommer få det jag önskar mig, och hoppas, men tänkt om allting har vänt emot oss iår och ger oss en grön jul. Nej det tror jag inte, men  bara tänk om. Jag skulle inte klara av att fira en grön jul istället för en vit jul. Det går bara inte.
Som ni säkert har fattat så önskar jag mig en vit jul.
Känslan att få kasta sin första snöboll den här vintern, eller att få åka skrana nerför backen (och nej man kan aldrig bli för gammal för att gilla att åka skrana på vintern. Visst man är kanske inte lika sugen på det, men det är fortfarande roligt).


Våran tomte får några år sedan.

Kära Umeå, bli kallare och börja snöa istället för att regna. Nu när du ändå håller på så kan du skippa blåsten ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0