Last day = best day

Japp sista dan på fotbollskolan idag!

Samling, delade ut diplom och kort för gratis inträde på kolmården!
Första matchen mot killarna 04 och flickorna spelade jättebra, men killarna fick in bra skott och vann väl med 5-1 kanske!
Andra matchen var mot de som var ett år äldre, flickor 02 och det gick mindre bra, vart väl 11-0 skulle jag tro.
Tredje matchen spelade vi bara ena halvleken och sen gick vi in och åt lunch. Det var ganska kallt och alla var hungriga.
Sen var det dags för ledarmatchen. Två från varje grupp spelar mot ledarna. Vi var utklädda till bl.a. clowner, polis, batman, superman, pirat, bonde och jag som pippi! och så hade vi några som inte hade klätt ut sig.
Det började med att vi släppte in två mål och gjorde ett. Sen var det bara att tagga till nästa halvlek. Det var då det allt skulle avgöra, om dom skulle vinna eller om det skulle bli straffar eller om vi gjorde fler än två mål så skulle vi vinna!
Men duktiga som vi är så hann vi göra ett mål och det ledde till straffar.
Det var barnen som började lägga en straff och sedan var det våran tur. Vi gjorde en variant att alla hoppade över bollen och sista sköt men så sköt han över målet. Men men det var bara första straffen, vi skulle komma igen.
Och så hade barnen gjort ett mål och det var våran tur igen. Antingen var det Elias eller var det Messi som sköt, men Elias gjorde inget mål men det gjorde Messi.
Och då var det dags för piraten att skjuta. Han tog sats och alla trodde det skulle bli mål men så halkade han just innan han skulle skjuta men bollen åkte iväg och det gilldes som en straff. Vi ledare skrattade till och med mer än vad barnen gjorde då (inte fail där inte).
Det stod 1-1 och spänningen var stor när den sista skulle skjuta sin straff. Det var jag som skulle skjuta sista straffen, gjorde jag mål så skulle vi vinna och jag skulle bli den stora matchhjälten. Och om jag missade så skulle strafflägningen fortsätta. Det vart så stor press att jag inte kunde koncentrera mig. När jag skulle skjuta så visste jag inte vart jag skulle skjuta och det vart rakt på där målvakten stod. Och såklart så räddade han den, och det var deras tur att skjuta.
Det var en som sköt och målvakten hann inte rädda, så det vart ett övertag för barnen och Vilé klev fram och skulle ta en avgörande straff. Gjorde han inte mål nu så skulle vi förlora och barnen vinna. Det ville vi ju såklart inte och hejjade förfullt på honom. Han la upp bollen och tog sats. Nu var den stora tiden inne och han började springa. Han missade bollen och träffade hälen på något konstigt sätt. Men straffen gick om och vi hade fortfarande en chans att vinna. Han förbredde sig och tog sats. Och sen så sköt han och bollen for långt upp och långt över målet. Och domarn blåste och barnen hade vunnit! Ja måset väl säga grattis och bra spelat allesammans iaf!

Sen var det efterlänktade vattenkriget som inte varade så jätte länge. Hann inte vara med själv så mkt men såg att vissa var dyngsura efter en minut. Hahha det är så j*vla roligt, gillar skadeglädje, mohahaha!
Och så bjöd vi på glass till barnen.

Sen var det bara att vänta på att alla barnen skulle gå hem och man kunde städa. Ganska grusigt och smutsigt var det. Men det gick ändå.

Vi pratade lite fick intyg att vi varit ledare och sen fick vi dra! :)

Vill nu bara säga:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0